André Romão lives and works in Lisbon. His practice has been dealing with the hu- man aspects hiding in cultural and economi- cal systems of production, exploring the confrontation of macro and micro structures in contemporary society through an ‘against the grain’ research on economics, eroticism, violence, and appropriation.

A selection of his solo exhibitions includes: García Galería, Madrid (2017); Syntax, Lisbon (2016); Kunstraum Botschaft, Berlin (2016); Vera Cortês Art Agency, Lisbon (2015); The Green Parrot, Barcelona (2015); macro – Museo d’Arte Contemporanea, Rome (2014); Middelheim Museum, Antwerp (2012); Galleria Umberto di Marino, Naples (2011); Kunstlerhaus Bethanien, Berlin (2010) and Kunsthalle Lissabon (2010).
And his work has been featured in group exhibitions in institutions and galleries
such as Abbaye Saint André Centre d’ art contemporain, Meymac (2018); Museu de Arte Contemporânea de Elvas (2017); MAAT, Lisbon (2017); CentroCentro, Madrid (2016); FUTURA, Prague (2016), CAPC musée d’art contemporain, Bordeux (2015); Astrup Fearnley Museet, Olso (2014); Serralves Museum, Oporto (2013 and 2010); Galerie Kamm, Berlin (2013); PhotoCairo 5, Cairo (2012); Fundação Calouste Gulbenkian, Lisbon (2010); Museu da Cidade, Lisbon (2009); Spike Island Art Center, Bristol (2008), among others.
André Romão is co-editor of ATLAS Projectos since 2007.

 

 

André Romão nasceu em Lisboa, Portugal, em 1984, onde vive e trabalha. O seu trabalho tem lidado com os aspectos humanos ocultos nos sistemas culturais
e económicos de produção, explorando o confronto de micro e macro-estruturas na sociedade contemporânea através de uma pesquisa nos campos da economia, erotis- mo, violência e apropriação.

Uma seleção das suas exposições individuais inclui: fruits and flowers, Galeria Vera Cortês, Lisboa (2018), García Galería, Madrid (2017); Syntax, Lisboa (2016); Kunstraum Botschaft, Berlim (2016); Vera Cortês Art Agency, Lisboa (2015); The Green Parrot, Barcelona (2015); macro – Museo d’Arte Contemporanea, Roma (2014); Middelheim Museum, Antuérpia (2012); Galleria Umberto di Marino, Nápoles (2011); Kunstlerhaus Bethanien, Berlim (2010) e Kunsthalle Lissabon (2010). O seu trabalho tem sido incluído em exposições coletivas em insti- tuições e galerias tais como: Abbaye Saint André Centre d’ art contemporain, Meymac (2018); Museu de Arte Contemporânea
de Elvas (2017); MAAT, Lisboa (2017); CentroCentro, Madrid (2016); FUTURA, Praga (2016); CAPC musée d’art contem- porain, Burdeos (2015); Astrup Fearnley Museet, Olso (2014); Museu de Serralves, Porto (2013 e 2010); Galerie Kamm, Berlim (2013); PhotoCairo 5, Cairo (2012); Fundação Calouste Gulbenkian, Lisboa (2010); Museu da Cidade, Lisboa (2009); Spike Island Art Center, Bristol (2008), entre outros.

É co-editor do ATLAS projectos desde 2007.